Tuesday, June 15, 2010

alhamdulillah hoby boleh bertukar sebagai kerjaya

Alhamdulillah.... hobi yg aku suka selama ini bertukar menjadi kerjaya... mama pernah berkata masa kecik2 dulu kalu ada org nak bergambar sibuk je dia nak tlg ambik kan... mcm xpercaya je.... asal nya member tempat kerja iaitu bro Wan Arif yg bg jalan mcm mana untuk memiliki sebuah camera DSLR...alangkah bahagia nya aku telah memiliki camera tersebut hasil daripada usaha beliau...time kasih... ingat lagi time tu cuti buruh aku n Abg Z bergegas k KL dgn naik bus untuk p ambik camera tu ngan lens kat sana...sampai sana kami pun bejalan2 ke kedai camera sementara menunggu mamat cina tu datang...yeeeee....dah nampak dah mamat tu berjalan bawak camera CANON 20D..... itu la 1st camera aku..






sejak dr itu aku telah mengenali ramai kawan2 baru...semua nya hebat2 belaka...dr ctu aku belajar berkenaan ngan camera... awal2 tu standart la a
pa yg snap semua nya gelap.... aku belajar dan belajar sehingga aku dapat gambar yg aku nak.... setelah itu aku didedah kan dengan dunia shoot weding oleh Wan Arif, Wapi dan Azad....mmg gila la peluh sampai meleleh la..awal2 tu ikut org je la...shoot je la apa yg aku rasa seronok...lepas tu lama ke lamaan aku dikenal kan oleh ramai otai2 cameraman...bila ada cuti n pel uang akuakan ikut tag diorg ambik gambar...mmg best..antara kawan2 otai yg aku follow ialah Azmi Ibrahim, Sham Delapena, dan ada 2 3 org yg dah lupa nama....dr cni la aku dapat belajar dan praktik...bukan senang ooo nak shot gambar weding....bukan leh stop n buat balik dia punya perjalanan dr makeup, berlarak, n sampai siap la....mmg cukup mencabar....



selepas dah lama follow geng2 otai ni...aku berjumpa dengan xsengaja dengan saudara Dayuh...dia pun hebat..keje ngan RTM lagi...nak dijadikan cerita....dalam duk lepak ngan housemate...tiba2 dia call aku(dia korek no phone aku dr sapa la tu..) suruh bersiap nak gerak pegi teganu......aku pun on je...yg jd musykil dia xmai sorg..dia man ngan otai Ann...aku pun ngan slumber follow je la..kena jual pun kena je la..nak buat mcm mana..hehehe...rupa2 nya diorg nak jd kan aku ni juru pandu tunjuk jalan diorg sbb diorg kata aku ni budak pantai timur jd tau la selok belok jln...on je la...
setelah sampai disana n semua dah settel...itu la detik permulaan aku diserapkan ke anggota snapsyndicate(alhamdulillah rezeki)...


Alhamdulillah..aku bersyukur dengan apa yg yg berlaku..dan berterima kasih kepada kawan2 yg byk mengajar dan melayan soalan2 ku..

by: abe buu
.....

1 comment:

  1. nama aku takda sebab aku budak baru.. kah kah kah..
    smoga jodoh berkekalan sehingga reban katil kerna kiamat kelak..

    ReplyDelete